نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق افت تحصیلی

فهرست مطالب

عنوان                                                                                  صفحه

فصل اول

مقدمه                                                                                  ۱

بیان مساله                                                                             ۵

ضرورت تحقیق                                                                      ۵

سوال های تحقیق                                                                     ۷

فرضیه های تحقیق                                                                   ۸

تعریف و مفاهیم و اصطلاحات                                                     ۹

پیشینه تحقیق                                                                         ۱۳

مقدمه                                                                                  ۱۴

تحقیقات جهانی انجام شده                                                         ۲۱

وضعیت مطالعات در جهان                                                         ۲۳

روش تحقیق                                                                          ۲۶

مقدمه                                                                                  ۲۷

منابع

 مقدمه:

انسان در درون خانواده متولد می‌شود، رشد می یابد و بسیاری از امور و مفاهیم را از خانواده می گیرد و همواره با آن سر و کار دارد، بنابراین مهمترین تجربیات انسانی که اساسی ترین عوامل شکل دهندة شخصیت محسوب می‌شود در درون خانواده شکل می گیرد. خانواده نخستین مدرسه و مهد اصلی تربیت است، کارگاه اصلی الگوسازی است، زمینه ساز تحول و تکامل است. ما هیچ بنیادی را نمی شناسیم که جنبة سرنوشت سازی و تربیت از خانواده مؤثرتر باشد. کودک درسهای اصلی و اساسی خود را از خانواده می گیرد هر سازندگی یا اشتباهی که در آن واقع گردد مستقیماً در کودک اثر می گذارد.

خانواده عامل انتقال فرهنگ، تمدن، ادب و سنن است و اهمیت آن همیشگی است و برای دوام و بقای جامعه و تمدن و فرهنگ راهی جز آن وجود ندارد. از لحاظ واحد می یابیم که خانواده کوچک است ولی از لحاظ اهمیت بسیار مهم و بزرگ است. زیرا هستة اصلی و زیرساز جامعه های بشری است.

خانواده در کودکان دارای دو گونه تأثیر است: وراثتی و محیطی

در بعد وراثت باید گفت کودکان وارث بسیاری از صفات و ویژگیهایی از والدین خویشند، ازجمله: ساخت و اسکلت بندی بدن، مسائل مربوط به جنبه های هوشی و استعدادی، بیماریهای جسمی و روانی، مخصوصاً آنها که مزمن بوده اند، جنبه های مربوط به فیزیولوژی و وظایف اعضا و قد و رنگ و طول عمر و حتی طاسی سر، ویژگیهای مربوط به خون و ارهاش آن.

در جنبة محیط باید گفت طفل تحت تأثیر محیط داخل رحم و محیط بیرون است. سلامت یا عفونت های رحمی به کودک سرایت کرده و اثرات کشنده ای می تواند داشته باشد. محیط خارج رحمی برای او امری حتمی و اجتناب ناپذیر و حتی غیرقابل انتخاب و نوع تربیت آن تحمیلی و اجباری است. طبیعی است که کودک در چنین محیطی شکل گیرد و نتواند از جبر محیط لااقل در دوران کودکی رهایی یابد.

افراد یک خانواده، ساخته و پرداخته عوامل محیطی وراثتی هستند و به همین دلیل شخصیت شان شدیداً تحت تأثیر این عوامل است تا حدی که می توان گفت کودک آئینه‌ای تمام نما از معجون و ترکیب شخصیت والدین است. شرایط عادی و یا بحرانهای خانوادگی در او شدیداً اثر گذارده و رشد آنان را تحت نفوذ قرار خواهد داد. (قائمی، ۱۳۷۴)

خانه مکانی است که شخصیت اولیه انسان در آنجا شکل گرفته و سنتها و الگوها، قوانین و همین طور ضوابط آن، در کودک اثر داشته و برای او می تواند مثبت یا منفی باشد. زمانی بیشتر می توان به اهمیت خانواده واقف شد که فردی عاری از خانواده بشود و به خاطر مسائلی همچون طلاق، مرگ، و … از خانواده جدا شود. خانواده می تواند عامل سازندگی یا ویرانی و نابودی اعضا خود مخصوصاً کودکان شود، خانواده می تواند سلامت و شرافت و یا انحرافات و اختلال در فرد ایجاد کند. خانواده همچنین در تذهیب اخلاق، حفظ سلامت جسمی و روانی و تربیت افراد تشکیل دهندة خود مؤثر است، در صورت موجود بودن کانون گرم خانوادگی همراه با سلامت و تربیت صحیح، می تواند عامل پیشرفت و تکامل هر یک از اعضای خود باشد.

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق افت تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

روش تحقیق بررسی راههای موثر بر میزان افزایش رغبت و علاقه جهت مطالعه و تحقیق در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

فهرست مطالب

فصل اول – کلیات
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
سؤالات تحقیق
تعاریف عملیاتی واژه ها
خلاصه فصل
 فصل دوم – پیشینه تحقیق
مقدمه
کودک، کتاب، مطالعه
تدارک محیط مناسب برای مطالعه
اصول مطالعه و تحقیق و فراگیری بهتر آن
اصول قبل از شروع مطالعه و تحقیق
روشهای مطالعه
فنون خواندن اجمالی
روش سریع خواندن
روش خواندن تجسمی
روش خواندن انتقادی
روش خواندن عبارت تکراری
روش دقیق خواندن
خواندن به عنوان یادگیری
فعالیت و خواندن
خواندن فعال
زمان خواندن و تحقیق
اهداف خواندن
خلاصه فصل دوم
فصل سوم  - روش اجرایی تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
ابزار تحقیق
روشهای آماری
متغیرها
توضیح روشهای آماری
 فصل چهارم – تجزیه و تحلیل آماری
 فصل پنجم – مقدمه
خلاصه پژوهش
نتیجه گیری
محدودیتها
پیوست
فهرست منابع
پرسشنامه

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی راههای موثر بر میزان افزایش رغبت و علاقه جهت مطالعه و تحقیق در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

روش تحقیق بررسی علل تنبلی دانش آموزن دختر در نوشتن تکلیف در دبستان های دولتی و کلاسهای اول دبستان

فهرست مطالب

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت موضوع پژوهش

هدف کلی

اهداف جزئی

فرضیه

تعریف نظری :

تعریف عملیاتی :

پیشینه نظری

پیشینه تحقیق ( نظری )

پیشینه علمی

جامعه آماری

روش نمونه گیری

حجم نمونه

ابزار نمونه گیری

پرسشنامه :

منابع و مآخذ

مقدمه
آموزش و پرورش کلید فتح آینده است و تنها مرکبی است که در هیات آینده ای روشن وپر امید است . هر گاه می خواهید فرداها را ببینید کافی است به طور عمیق به مدرسه بنگرید . مردان و زنان فردا آنجا هستند و آنهایند که کلید فتح آینده رادر دست دارند  .( صداقت ،‌ ۱۳۷۴ ،‌ص ۴۹۶)
در این میان مدرسه بیشترین سهم را بر عهده دارد و سرانجام این مسئولیت خطیر به عهده مسلمین واگذار می شود وآنها هستند که باید بتوانند دانش آموزان را به درتی تربیت و آنان را انسانهای سالم ،‌ خلاق متعال ورشد یافته بار آورند . از مسائل مهمی که همواره همراه آموزش و پرورش بوده است تکلیف شب است .
تکلیف شب از جمله مسائل مهم در امور آموزش و فرآیند تعلیم و تربیت است ،‌ با توجه به این ضرورت و حساسیتی که این موضوع در امر یادگیری و آموزش دارد ،‌متاسفانه در کتب درسی مراکز تربیت معلم و دانشکده ها ی علوم تربیتی کمتر به آن توجه شده است . در این زمینه تعداد مقالات و تحقیقات کمتر است . هریس کویر تکلیف شب را چنین تعریف می کند : وظیفه ای که توسط معلمان برای دانش آموزان معین می شود تا در ساعاتی خارج از مدرسه توسط دانش آموز  انجام گیرد . در مورد تکلیف شب نظرات متعدد ومتفاوت است . عده ای آن را عامل فعالیت – تمرین و تثبیت خلاقیت آموزشی تلقی کرده و بعضی آن را مصیبت تربیتی وگروهی عامل تضاد والدین و تزلزل خانواده و دسته ای راه افراط پی گرفتند و آن را در عصر کامپیوتر به شکل یک هیولای تربیتی می بینند که ضایع کننده تمایلات ،‌ رغبتها و استعدادهاست .

مقدمه

آموزش و پرورش کلید فتح آینده است و تنها مرکبی است که در هیات آینده ای روشن وپر امید است . هر گاه می خواهید فرداها را ببینید کافی است به طور عمیق به مدرسه بنگرید . مردان و زنان فردا آنجا هستند و آنهایند که کلید فتح آینده رادر دست دارند  .( صداقت ،‌ ۱۳۷۴ ،‌ص ۴۹۶)

در این میان مدرسه بیشترین سهم را بر عهده دارد و سرانجام این مسئولیت خطیر به عهده مسلمین واگذار می شود وآنها هستند که باید بتوانند دانش آموزان را به درتی تربیت و آنان را انسانهای سالم ،‌ خلاق متعال ورشد یافته بار آورند . از مسائل مهمی که همواره همراه آموزش و پرورش بوده است تکلیف شب است .

تکلیف شب از جمله مسائل مهم در امور آموزش و فرآیند تعلیم و تربیت است ،‌ با توجه به این ضرورت و حساسیتی که این موضوع در امر یادگیری و آموزش دارد ،‌متاسفانه در کتب درسی مراکز تربیت معلم و دانشکده ها ی علوم تربیتی کمتر به آن توجه شده است . در این زمینه تعداد مقالات و تحقیقات کمتر است . هریس کویر تکلیف شب را چنین تعریف می کند : وظیفه ای که توسط معلمان برای دانش آموزان معین می شود تا در ساعاتی خارج از مدرسه توسط دانش آموز  انجام گیرد . در مورد تکلیف شب نظرات متعدد ومتفاوت است . عده ای آن را عامل فعالیت – تمرین و تثبیت خلاقیت آموزشی تلقی کرده و بعضی آن را مصیبت تربیتی وگروهی عامل تضاد والدین و تزلزل خانواده و دسته ای راه افراط پی گرفتند و آن را در عصر کامپیوتر به شکل یک هیولای تربیتی می بینند که ضایع کننده تمایلات ،‌ رغبتها و استعدادهاست .

تنبلی در نوشتن تکلیف موضوعی است که در بین اکثر دانش آموزان وجود دارد . این یک واقعیت است که هیچ کس حتی شما هم نمی توانید به همه کارهایی که باید انجام دهید برسید و آن را تمام کنید . برای همین ضروری است که هنگامی که در انجام برخی از کارها تنبلی کنید . یکی از دلایل تنبلی در انجام کارهای بزرگ و مهم آن است که هنگامی که برای اولین بار با آنها مواجه می شویم بسیار بزرگ و سخت به نظر می رسند ( طارمی ،‌ کوروش ،‌ ۱۳۴۲ ،‌ پاییز ۸۲ ،‌ص ۱۶۲ )

از دیگر عواملی که نقش بسیار مهمی در ایجاد تنبلی دانش آموز دارد ،‌ خانواده و کیفیت مناسبات این واحد کوچک اجتماعی است . وحدت موجود در ارتباط اولیاء‌ یا برعکس ،‌ ناسازگاری پدر و مادر و همچنین ناهماهنگی بین سلیقه و رفتارهای تربیتی پدر و مادر و احساس ایمنی کودک تاثیر می گذارد . همچنین سلامت حواس کود ک عامل مهمی در سازش  یا ناسازگاری محیط محسوب می شود . عامل دیگر ضعف و ناتوانی دانش آموز است . کودک ضعیف و ناتوان کم حوصله است و تنبلی می کند . از دیگر مواردی که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد نیازهای بدنی شامل آب ،‌ غذا و استراحت و …. است . از دانش آموزانی که شبها استراحت کافی ندارند و یا روزانه غذای کافی و مناسبی دریافت نمی دارند نباید انتظار داشت که منظم و سر وقت تکالیف درسی خود را تمام و کمال در اختیار معلم قرار دهند.

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی علل تنبلی دانش آموزن دختر در نوشتن تکلیف در دبستان های دولتی و کلاسهای اول دبستان ,
:: بازدید از این مطلب : 577
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق شناخت کودک از دیدگاه روانشناسی

شناخت کودک از دیدگاه روانشناسی

فهرست مطالب

فصل اول: مطالعات پایه و زمینه
۱-۱) بخش اول (پایه ):
برخورد روانشناسانه با موضوع

۱-۱-۱) شناخت کودک از دیدگاه روانشناسی
۱-۱-۲) مراحل رشد کودک
۱-۱-۲-۱)خصوصیات کودک ۳ ساله
۱-۱—۲-۲) خصوصیات کودک ۵-۴ ساله
۱-۱-۲-۳) خصوصیات کودک ۶ ساله
۱-۱-۳) کاردانی کودک
۱-۱-۴) کودک و بازی
۱-۱-۴-۱) تاریخچه بازی
۱-۱-۴-۲) تعریف بازی
۱-۱-۴-۳) اهمیت بازی
۱-۱-۴-۴) بازی از نظر فروبل
۱-۱-۴-۵) اموزش از طریق بازی
۱-۱-۴-۶) انواع بازی
۱-۱-۵) کاربرد بازی در اموزش
۱-۱-۵-۱) بازی های اموزشی
۱-۱-۵-۲) بازی های جسمانی یا بدنی
۱-۱-۵-۳) بازی های نمایشی
۱-۱-۵-۴) بازی های سرگرم کننده
۱-۱-۶) فضای بازی
۱-۲) بخش دوم: مطالعات زمینه
۱-۲-۱) شناخت تکنولوژی اموزشی
۱-۲-۱-۱) نظری گذرا براموزش پیش از دبستان درجهان امروزوایران
۱-۲-۱-۲) ماهیت و کیفیت یک خانه خوب برای کودکان
۱-۲-۱-۲) تاریخ ظهور مراکز پیش دبستانی ( کودکستان و مهد کودک)
۱-۲-۱-۳) تاریخچه شکل گیری مراکز پیش دبستانی و دبستان در ایران
۱-۲-۱-۴) هدف های اموزشی و تربیتی کودکستان
۱-۲-۱-۵) سازمان اجتماعی کلاس
۱-۲-۱-۶) سازماندهی محیط فیزیکی
۱-۲-۲) انتخاب سایت و شناخت کلی ان
۱-۲-۲-۱) ضوابط مکان یابی سایت
الف) ضوابط اجتماعی بافت  ب) ضوابط کالبدی باف
۱-۲-۲-۲) شناخت زمینه (سابقه تاریخی شهر مشهد و بررسی روند توسعه فیزیکی شهر در قرون گذشته)
۱-۲-۲-۳) شناخت خصوصیات کالبدی شهر مشهد
الف)بافت سنتی  ب)بافت میانی  ج)بافت شطرنجی
۱-۲-۲-۴) طراحی اقلیمی در شهر مشهد
۱-۲-۲-۵) خصوصیات بلوار ارشاد
۱-۲-۲-۶)انالیز سایت
فصل دوم: مطالعات تکمیلی و تطبیقی
۱-۱) بخش اول (تکمیلی):
۱-۱-۱) نقش معماری در پرورش فکری کودکان
۱-۱-۲) کودک ، معماری و فضا
۱-۱-۳) برخی احکام کالبدی در مورد طراحی برای کودکان
۱-۱-۴) جلوه های خارجی مهد کودک
۱-۱-۵) شیرخوارگاه
۱-۱-۶) مهد کودک و کودکستان
۱-۱-۷) محوطه سازی برای کودکان
۱-۱—۷-۱) محوطه بازی طبیعی
۱-۱—۷-۲) فضای باز
۱-۱—۷-۳) خیابان
۱-۱—۷-۴) فضای مخاطره امیزماجراجویانه
۱-۱—۷-۵) پناهگاهها و مکانهای دور از چشم
۱-۱-۸) فضا
۱-۱-۹) میزان درک کودک از فضا
۱-۱-۱۰) معیارهای کیفیت فضا
۱- سازماندهی ۲- زمان ومسیر ۳-جزءوکل
۴- فرم
۱-۱-۱۱) تاثیر شرایط محیطی و کالبدی بر کودکان
۱-۱-۱۱-۱) شرایط محیطی
• (اثرات نور و روشنایی، اثرات سروصدا، تهویه، شرایط حرارتی)
۱-۱-۱۱-۲) شرایط کالبدی
• (رنگ، فرم، ابعاد و اندازه ها، جنس، تزئینات، مبلمان اموزشی، اندازه مدرسه و مهد کودک ، تعداد طبقات در مدارس)
۱-۱-۱۲) اصول طراحی
۱-۲) بخش دوم (تطبیقی):
۱-۲-۱)ابعاد و فضاهای مورد نیاز کودکستان
۱-۲-۲)بررسی نمونه ها
۱-۲-۳)برنامه فیزیکی

اشنایی با مساله

الف) ضرورت واهمیت موضوع
ب) طرح مسئله
ج) اهداف
د) مبانی نظری عام طرح
ه) منابع

خانه کودک
الف )ضرورت و اهمیت موضوع :
سرنوشت انسان از دوران کودکی با محیط و فضای اطراف ما عجین گشته است .عقیده بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت بر این است که شخصیت هر انسان در ۶ سال اول زندگی او شکل می گیرد بنابراین توجه به نیازهای کودکان در این مقطع سنی و ایجاد زمینه ای برای بروز رشد نیازهای انها از یک سو و اشتغال مادران و نیاز به فضاهایی جهت جهت مراقبت و نگهداری کودکان از سوی دیگر و ضرورت ایجاد فضاهایی در جهت فراهم اوردن شرایط مطلوب برای رشد جسمی ذهنی  و عاطفی و اجتماعی کودکان و شکوفایی استعداد ها و علایق انها ونیز فضایی برای اماده یازی کودک برای ورود به دبستان را مشخص می نماید.
در پیش از دبستان قصد داریم کودکان را به سمتی سوق دهیم که نسبت به محیط اطراف خود کاملا کنجکاوی نشان دهند و یاد بگیرند که چگونه یاد بگیرند . باید توجه کرد که شرایط فیزیکی تاثیر انکار ناپذیری بر رفتار و افکار دارد . امروزه ساختمانهایی که به بعنوان کودکستان از انها استفاده میشود عموما با کاربری مسکونی و کربری های دیگر بوده اند که از لحاظ کالبد معماری متناسب با نیازهای کودکان نمی باشند .
بر اساس نظریات روانشناسان فضای کودکستان باید قادر باید نیروهای ذهنی و احساسی و خلاقه کودک را تحت تاثیرقرار داده و از این طریق  هم در اموزش او  شرکت کنند و هم محیطی با طراوت برای وی بوجود اورد.

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق شناخت کودک از دیدگاه روانشناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق ارزیابی فرهنگ نماز و اثرات دنیوی و اخروی آن بر افراد

ارزیابی فرهنگ نماز و اثرات دنیوی و اخروی آن بر افراد

فهرست مطالب
فصل اول : مبادی تحقیق
۱٫موضوع تحقیق
۲٫تعریف مسئله مورد پژوهش
۳٫فرضیات
۴٫هدف تحقیق
۵٫ضرورت تحقیق
۶٫محدودیتها و مشکلات تحقیق
۷٫واژه ها و اصطلاحات تحقیق
فصل دوم : ادبیات تحقیق
تاریخچه نماز
اهمیت نماز
عبادت و خودسازی
نماز اکسیر غم زدا
نماز توانبخش روح و روان
نماز امید بخش ترین عمل
نماز چگونه ایجاد امنیت روانی می کند
نماز مائده ای آسمانی برای روح بشر
تاثیر نماز و نیایش در تلطیف روح و روان و تعالی آن
نماز بزرگترین و محکم ترین پناهگاه معنوی
نماز پیام پرورش پروردگار
نماز و نظم و انضباط
تاثیر تسبیحات در تمرکز
کسی که با نماز تربیت شود مرگش را برای خود جشن می داند
نماز راهی برای ورود به محیط گسترده از نشاط عقلانی
نماز برطرف کننده کبر
اهمیت نماز در تربیت عقلانی
نقش نماز در تربیت عاطفی
نماز موجب نجات و به ارث بردن مینوی همیشگی
نمازگزاران داخل شوندگان به بهشت خاص
نماز خاموش کننده اتش
صد قصر در بهشت بنا می کند نماز
ساز مرغ سحر

فصل سوم : روش تحقیق
بخش اول:
الف:فرضیات:
۱- تعریف فرضیه
۲- انواع فرضیه
۳- مشخصات فرضیه
۴- فرضیات این تحقیق
بخش دوم:
ب: جامعه آماری و نمونه گیری:
۱- تعریف جامعه آماری
۲- جامعه آماری این تحقیق
۳- تعریف نمونه گیری
۴- انواع نمونه گیری
۵- نمونه گیری این تحقیق
بخش سوم:
ج: روش تحقیق :
۱- تعریف روش تحقیق
۲- انواع روش تحقیق
۳- روش تحقیق این پژوهش
بخش چهارم:
د: جمع اوری اطلا عات :
۱- تعریف روشهای جمع اوری اطلا عات
۲- انواع روشهای جمع اوری اطلا عات
۳- روش جمع اوری اطلا عات این تحقیق
فصل چهارم :
تجزیه وتحلیل اطلاعات
فصل پنجم : نتیجه گیری
۱٫ نتیجه این تحقیق
۲٫ پیشنهادات و ارائه راه حلها
۳٫ فهرست منابع و مآخذ
۴٫ پیوست و ضمائم

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق ارزیابی فرهنگ نماز و اثرات دنیوی و اخروی آن بر افراد ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق بررسی علل و عوامل موثر بر ازدواج موفق دانشجویان

مقدمه

پژوهش یکی از نماد های مهم اجتماعی که به لحاظ اهمیت نقش و کارکردهای مختلف مورد توجه علمای مذهبی اخلاقی و صاحبنظران تعلیم و تربیت جامعه شناسی و روانشناسی قرار گرفته است . نهاد خانواده می باشد نهادی که بر اثر ازدواج یک زن و مرد پدید می آید و وجود فرزندان آن را تکمیل می کند . خانواده عبارت است از کوچکترین مسیله اجتماعی که از زن و مرد و فرزندان آنها تشکیل میشود . خانواده هسته کوچکی از اجتماع در همه جوامع بشری بوده و در انتقال مواریث اجتماعی تاثیر زیادی داشته است . خانواده اولین پایگاه انتقال عناصر فرهنگی به نسل جدید است و عاملی موثر در رشد و شکوفایی استعداد های آدمی و گسترش فرهنگ بشری به شمار می رود . در فرآیند زندگی مواردی است که فرد باید از بین چند راه یک راه را انتخاب نماید گزینش یک راه از بین چند راه چنانچه با مطالعه و بصیرت انجام نگیرد ممکن استا نتایج مطلوبی در بر نداشته باشد. لذا کمک گرفتن از مشاور در انتخاب مناسب می تواند در توفیقات بعدی اثرات مفیدی داشته باشد .

فهرست مطالب

چکیده تحقیق ۱

فصل اول ۲

مقدمه ۳

نظریه پژوهش ۴

اهمیت و ضرورت تحقیق ۶

اهداف کلی۸

اهداف جزئی ۸

فرضیه های پژوهش ۹

سوالات پژوهش ۹

مفاهیم ۱۰

تعاریف نظری واژه ها ۱۰

فصل دوم – بررسی پیشینه یا ادبیات موضوع ۱۱

فلسفه ازدواج ۱۲

انتخاب همسر ۱۲

آثار ازدواج ۱۳

وظیفه مسئولان در قبال ازدواج جوانان ۱۵

معیار های گزینش امثال ۱۶

هدف ازدواج۱۷

منشاء خانواده و تحولات تاریخی آن ۲۱

ضرورت در نظر گرفتن ملاک ها و معیار ها در انتخاب همسر ۲۲

معیار و ملاک های مشترک ۲۴

اشکال مختلف خانواده و خصوصیات آنها به اختصار ۲۸

فصل سوم – روش و متالوژی پژوهش ۲۹

روش تحقیق ۳۰

جامعه آماری ۳۰

نمونه آماری ۳۰

روش نمونه گیری ۳۰

ابزار تحقیق ۳۱

روش استخراج داده ها ۳۱

فصل چهارم – ارائه یافته های پژوهش ۳۲

پرسشنامه ۳۳

فصل پنجم – تفسیر و استنتاج نتایج پژوهش ۶۴

بیان مسئله پژوهش ۶۵

مشکلات و محدودیت تحقیق ۶۵

خلاصه تحقیق ۶۶

منابع ۶۸

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی علل و عوامل موثر بر ازدواج موفق دانشجویان ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق بررسی عوامل خانوادگی مؤثر بر تکرار پایة دانش آموزان دختر

فهرست مطالب

عنوان صفحه
* چکیده پژوهش
فصل اول: طرح پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت پژوهش
سئوالهای پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعریف مفاهیم و اصطلاحات
فصل دوم: پیشینة پژوهش
مقدمه
عوامل ایجاد کنندة افت تحصیلی و تکرار پایه
تحقیقات جهانی انجام شده
وضعیت مطالعات در ایران
فصل سوم: روش پژوهش
مقدمه
روش پژوهش
جامعة آماری و گروه نمونه
روش نمونه گیری
ابزار پژوهش
اعتبار و روایی ابزار سنجش
روش گردآوری داده ها
روش تحلیل آماری
کیفیت تحلیل
فصل چهارم: تحلیل داده ها
مقدمه
جداول فراوانی
نمودار فراوانی
تحلیل داده ها
خلاصة نتایج به دست آمده از آزمون فرضیه های تحقیق
فصل پنجم: تفسیر یافته های پژوهش
بحث و نتیجه گیری
محدودیتهای پژوهش
پیشنهادات
منابع
پیوستها
پرسشنامه
پاسخنامه
فهرست جدولها
جدول ۱-۴
توزیع فراوانی دانش آموزان قبول و مردود
جدول ۲-۴
توزیع فراوانی تحصیلات پدر دانش آموزان
جدول ۳-۴
توزیع فراوانی تحصیلات مادر دانش آموزان
جدول ۴-۴
توزیع فراوانی ترتیب تولد دانش آموزان
جدول ۵-۴
توزیع فراوانی تعداد افراد خانوادة دانش آموزان
جدول ۶-۴
توزیع فراوانی میزان درآمد والدین
جدول ۷-۴
توزیع رابطة والدین با دانش آموزان
جدول ۸-۴
توزیع فراوانی علاقه و انتظار والدین به تحصیل دانش آموزان
جدول ۹-۴
توزیع فراوانی زندگی والدین با دانش آموزان
جدول ۱۰-۴
توزیع فراوانی زندگی والدین با هم
جدول ۱۱-۴
توزیع فراوانی ارتباط والدین با مدرسه
جدول ۱۲-۴
توزیع فراوانی بومی بودن دانش آموزان
جدول ۱۳-۴
توزیع فراوانی فعالیتهای غیردرسی دانش آموزان
جدول ۱۴-۴
توزیع فراوانی فعالیت فوق برنامة دانش آموزان
جدول ۱۵-۴
توزیع فراوانی مطالعة مجله، روزنامه و کتاب دانش آموزان
جدول ۱۶-۴
توزیع فراوانی فعالیت ورزشی دانش آموزان
جدول ۱۷-۴
توزیع فراوانی دیدار با آشنایان و بستگان
جدول ۱۸-۴
توزیع فراوانی داشتن معلم خصوصی
جدول ۱۹-۴
توزیع فراوانی شرکت در کلاس تقویتی و متفرقه
جدول ۲۰-۴
توزیع فراوانی استفاده از کتاب کمک درسی
جدول ۲۱-۴
توزیع فراوانی مباحثه و همخوانی دانش آموزان
جدول ۲۲-۴
مربوط به میزان تحصیلات والدین
جدول ۲۳-۴
مربوط به میزان درآمد والدین
جدول ۲۴-۴
مربوط به روابط والدین با فرزندان
جدول ۲۵-۴
مربوط به زندگی والدین با فرزندان
جدول ۲۶-۴
مربوط به علاقه و انتظار والدین به تحصیل فرزندان
جدول ۲۷-۴
مربوط به روابط والدین با معلم دانش آموز
جدول ۲۸-۴
مربوط به بومی بودن دانش آموزان
جدول ۲۹-۴
مربوط به منابع و مواد خواندنی در خانه
جدول ۳۰-۴
مربوط به آموزشهای غیرکلاسی (معلم خصوصی – کلاس تقویتی)
جدول ۳۱-۴
مربوط به تعداد افراد خانواده
جدول ۳۲-۴
مربوط به ترتیب تولد دانش آموزان
چکیدة پژوهش
در این پژوهش به منظور بررسی عوامل خانوادگی مؤثر بر تکرار پایة دانش آموزان دختر پایة سوم راهنمایی آموزش و پرورش منطقة ۱۸ تهران از یک پرسشنامه محقق ساخته که دارای ۲۱ سئوال است استفاده شد. بعد از اعتباریابی این پرسشنامه بر روی یک گروه نمونه این مقیاس برروی دو گروه نمونه دانش آموزان مردود و قبول که هر گروه شامل ۴۰ نفر بودند اجرا شد. با استفاده از آزمون خی دو (K) داده های پژوهش مورد بررسی قرار گرفت. نتایج آماری به دست آمده از این بررسی نشان داد که میزان روابط صمیمی والدین با دانش آموزان مردود و کمتر از روابط صمیمی والدین دانش آموزان قبول است. علاقه و انتظار به تحصیل والدین دانش آموزان مردود کمتر از والدین دانش آموزان قبول است. وجود منابع خواندنی موجود در خانه (روزنامه، مجله، کتاب) دانش آموزان مردود کمتر از دانش آموزان قبول است.

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی عوامل خانوادگی مؤثر بر تکرار پایة دانش آموزان دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق ازدواج

فهرست مطالب
تعریف واژه ها …………………………………………………………………….۶
چکیده ……………………………………………………………………………..۶
مقدمه ………………………………………………………………………………۷
بیان مسئله …………………………………………………………………………۸
سؤالات تحقیق ……………………………………………………………………۱۰
فرضیه های تحقیق ……………………………………………………………….۱۰
فصل دوم
پیشینه تجربی تحقیق ……………………………………………………………..۱۱
ازدواج چیست ……………………………………………………………………۱۱
پیشینه عملی تحقیق ………………………………………………………………۱۲
اهمیت سن در ازدواج …………………………………………………………….۱۳
سن مناسب برای ازدواج …………………………………………………..۱۴
سن ازدواج در گذر ایام …………………………………………………………..۱۵
افزایش سن ازدواج ونقش آن در انحرافات اخلاقی جوانان ……………………….۱۶
افزایش سن ازدواج و نقش آن در گسترش بی بندوباریهای جنسی جوان………..۱۸
علل افزایش سن ازدواج ………………………………………………………….۲۱
نقش مسکن در سن ازدواج ………………………………………………………۲۵
تشریفات ازدواج ………………………………………………………………….۲۶
بی تفاوتی والدین …………………………………………………………………۲۸
فصل سوم
جامعه آماری ……………………………………………………………………..۲۹
نمونه و روش نمونه گیری ………………………………………………………۳۰
روش تجزیه و تحلیل آماری ……………………………………………………..۳۱
فصل چهارم
توصیف سؤالات و فرضیات تحقیق ………………………………………………۳۱
محدودیت تحقیق ………………………………………………………………….۴۶
فصل پنجم
نتیجه گیری ………………………………………………………………………۴۳
فصل ششم
ضمایم …………………………………………………………………………….۴۷

چکیده
ازدواج پیمان مقدسی است که در آن زن و مرد بر اساس یک تعهد قانونی،شرعی و عاطفی پیمان می بندند تا با تشکیل خانواده در یک زندگی مشترک ،نیازهای همدیگر را تامین و درنشیب و فرازها و تلخی و شیرینی های زندگی یار و غمخوار هم باشند.با این وجود،خانواده یکی از ارکان جامعه بشمار می رود و دستیابی به جامعه سالم در گرو سلامت خانو اده و تحقق خانواده سالم،مشروط به برخورداری معماران (زوجین)آن از سلامت روانی و داشتنرابطه ای مطلوب با یکدیگر است.دراین راستا،مطالعه حاضر به بررسی موانع ازدواج بین جوانان شهرستان اردکان که در کارخانه صدف این شهر مشغول به کارند می پردازدو آسیب ها و موانع اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی،خانوادگی و فردی از دیدگاه آنها مورد ارزیابی قرار میدهد.
روش: این مطالعه به روش توصیفی -تحلیلی و مقطعی انجام گرفت و در آن ۵۰ نفر ازکارکنان این کارخانه در رده ها و مدرکهای  مختلف به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای ،انتخاب و با پرسشنامه ارزیابی قرار شدند. ابزار پژوهش در این مطالعه ،چهار حیطه کلی موانع (اقتصادی،اجتماعی-فرهنگی،خانوادگی و فردی)،را از مجموعه سوالات استخراج و تجزیه و تحلیل کرد. نتایج: در تجزیه و تحلیل نتایج این مطالعه مشخص شد که مهمترین موانع ازدواج به ترتیب اولویت:موانع اقتصادی،فرهنگی-اجتماعی ،فردی و خانوادگی بوده است.همچنین مهمترین موانع اقتصادی برای جوانان  نداشتن شغل مناسب،نداشتن مسکن و مخارج ازدواج در برگزاری جشن عروسی،مهمترین موانع فرهنگی-اجتماعی:دوست پسر یا دوست دختر داشتن ،مشکلات اخلاقی بستگان  عنوان شده است،همچنین نتایج این پژوهش نشان می دهد که بین دیدگاه  جوانان  پسر و دختر در مورد موانع ازدواج در بعضی گزینه ها تفاوت آماری معناداری وجود دارد.این تفاوت ها در مورد وسواس در انتخاب شوهر مناسب،ترس ا شکست در ازدواج ،وضع نامطلوب اقتصادی طرف مقابل و سیگاری بودن فرد،به نفع دانشجویان دختر و در مورد :ترس از جواب منفی طرف مقابل (دختر)،مخارج سنگین ازدواج،برگزاری جشن عروسی و نداشتن شغل مناسب ،به نفع جوانان  پسر بوده است. بحث: نظر به این که ازدواج موفق زمینه ساز خانواده ای سالم و در نهایت نویددهنده جامعهای سالم است،رفع موانع ازدواج مخصوصاً موانع شغلی با ایجاد شغل و فرصت های شغلی مناسب برای جوانان  توسط متولیان و برنامه ریزان جامعه می تواند آسیب ها وموانع ازدواج را به حداقل ممکن برساند.

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر
 

دانلود روش تحقیق شکست تحصیلی و خسارتهای ناشی از آن

فهرست مطالب

مقدمه
چکیده تحقیق
بیان مسئله
فصل اول
تعریف موضوع تحقیق
ضرورت تحقیق
فایده تحقیق
اهداف کلی و ویژه تحقیق
محدودیت های تحقیق
تعریف واژه ها و اصطلاحات

فصل دوم :

-  شرایط  و عوامل اقتصادی
الف – فقرو محدودیت اقتصادی
ب- نامناسب بودن مکان زندگی
ج- نامناسب بودن امکانات بهداشتی
د-کارکردن کودکان
۲- شرایط و عوامل فرهنگی واجتماعی
الف- فرهنگ و رابطه آن با آموزش و پرورش
ب- تفاوت زبان و فرهنگ بومی با زبان و فرهنگ عمومی
ج- نگرش محیط و خانواده نسبت به تربیت کودکان از نظر جنسیت آنها
۳- شرایط عواملی خانوادگی
۴- محدودیتهای محلی و جغرافیایی و توزیع نامناسب امکانات آموزشی
تحقیقات انجام شده پیرامون موضوع تحقیق

فصل سوم :روش و مراحل اجرایی تحقیق
-    روش تحقیق
-    جامعه آماری
-     نمونه آماری
-    شیوه های جمع آوری اطلاعات و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
-جداول یافته های جامعه از پرسشنامه های دانش آموزان
-تحلیل یافته های دانش آموزان

چکیده تحقیق :
علل و عوامل متعددی باعث ایجاد افت تحصیلی می شود که می توان آنها را به علل و عوامل خارجی و داخلی نظام آموزش و پرورش تقسیم کرد از آنجا که این عوامل تأثیر متقابل بر روی هم دارند نمی توانند جداگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند ولی برای بهتر شناخته شدن این علل و عوامل و به منظور انجام یک تحقیق دقیق  یک محدوده زمانی کوتاه ناگزیر به انتخاب یک بعد از علل و و عوامل ( یعنی علل و عوامل خارجی) افت تحصیلی شده این اهدافی که مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرند عبارتند از:
اهداف کلی : هدف کلی این تحقیق ارائه پیشنهادات بر اساس نتایج بدست آمده جهت کاهش افت تحصیلی است
اهداف ویژه : هدف ویژه بررسی و شناسایی ویژگیهای اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی دارای افت تحصیلی

فهرست  منابع
۱- احمدی – احمد   روانشناسی نوجوانان و جوانان  موسسه انتشاراتی اصفهان
۲- نفیسی- عبد الحسین- خسارتهای ناشی از شکست تحصیلی، فصلنامه تعلیم و تربیت،  شماره ۴۰،  بهار ۱۳۷۰،
۳- طاهری  ، محمد طاهر، مسائل آموزش و پرورش ، انتشارات امیر کبیر تهران
۴-علی اکبر – سیف –روانشناسی پرورشی

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق شکست تحصیلی و خسارتهای ناشی از آن ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق علل گرایش جوانان و نوجوانان به قرص های روان گردان

فهرست مطالب

۱-مقدمه
۲- طرح تحقیق
۳- چکیده
۴- فصل اول ۵
۵- پیشینه ی تحقیق ۵
۶- فصل دوم ۶ ۷- عوامل موثر در اعتیاد ۶
۸- مواد مخدر چگونه عمل می کنند؟ ۱۱
۹- برای رهایی از اعتیاد چه باید کرد؟ ۱۳
۱۰- قرص های روان گردان ۱۴
۱۱- روان گردان به چه معناست؟
۱۲- اکستازی چیست
۱۳- اَشکال مواد شادی آور (اکس)
۱۴- تاثیر این مواد(اکستازی)از بعدی دیگر
۱۵- اکستازی جادوی مرگ در قرون کنونی
۱۶- علائم مصرف اکستازی
۱۷- تاثیرات روانی قرص های روان گردان
۱۸- عوارض اکستازی
۱۹- عوارض دراز مدت مصرف قرص های روان گردان
۲۰- نقش خانواده در گرایش به قرص های روان گردان
۲۱- مقایسه ی مواد مخدر و قرص های اکستازی
۲۲- تاثیرات اکستازی بر سلامتی..
۲۳- چرا بعد از مصرف قرص های شادی آور احساس توهم بروز می کند
۲۴- جوانان در معرض اعتیاد به قرص های روان گردان
۲۵- همهی اقشار جامعه در معرض اعتیاد به روان گردان ها
۲۶- آزمایشگاه های داخلی نیز قرصها ی روان گردان می سازند
۲۷- نقش دوستان در گرایش به قرص اکس
۲۸- مرگ حتی با مصرف یک قرص اکس
۲۹- برنامه ی مسئولان در این باره چیست؟.
۳۰- فهرست منابع

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق علل گرایش جوانان و نوجوانان به قرص های روان گردان ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()